Snel kiezen
Zoek op kleur
Zoek op prijs
Zoek op smaak
Zoek op land
Zoek op herkomstgebied

Veelgestelde vragen


Contact


Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

U kunt ons bereiken per e-mail, telefoon of via ons contactformulier. Kijk op onze pagina Contact voor alle gegevens.

Openingstijden


Wat zijn de openingstijden van de winkel?

Kijk op onze pagina Contact voor onze actuele openingstijden.

Account


Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken is heel eenvoudig: Deze wordt automatisch aangemaakt bij uw eerste bestelling. Hier ontvangt u inloggevens van via de mail. U kunt er ook voor kiezen om zelf een account aan te maken. Dat kunt u doen door de volgende stappen:

1. Klik bovenaan op ’Inschrijven’.
2. Vul uw gegevens in.
3. Klik op ‘Inschrijven’ en uw account is aangemaakt.

Een bevestiging zal naar het door u ingevuld e-mail adres worden verzonden. U kunt meteen met uw account winkelen bij www.mondovino.nl.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres en betalingsgegevens kunt u zelf aanpassen in uw account:

1. Klik bovenaan op ’Inloggen’.
2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
3. Links op de pagina vindt u het kopje ‘Uw account’. Klik daar op ‘Naar uw profielpagina’.
4. Hier kunt u nu uw persoonlijke gegevens wijzigen.

Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten.

Indien u het e-mailadres van uw account bent vergeten of niet meer hebt dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Waar kan ik inloggen?

U kunt rechts bovenin bij de winkelwagen inloggen.

Waar kan ik mijn wachtwoord veranderen?

1. Klik bovenaan op ’Inloggen’.
2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
3. Links op de pagina vindt u het kopje ‘Uw account’. Klik daar op ‘Naar uw profielpagina’.
4. Bovenaan deze pagina vindt u een link 'Klik hier om uw wachtwoord te wijzigen.'

Bestellen


Hoe plaats ik een bestelling?

Zoek het artikel dat u wilt kopen en klik op 'bestel' of 'in winkelwagen'. Wilt u verder rondkijken? Geen probleem, het artikel blijft in de winkelwagen. Is uw winkelwagentje naar wens gevuld, kies dan "Afrekenen". Meer informatie vindt u bij Bestelling en Levering

Hoe kan ik één (of meerdere) product(en) retourneren?

Als consument heeft u een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Uitzondering hierbij zijn o.a. gepersonaliseerde producten/maatwerk. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden en via PostNL verzonden te worden. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. Mondovino zal de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan u terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.

Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

Voor retournering dient u te kiezen voor de pakketpost van PostNL. Voor verzending van een pakket tot 10 kg (met Track & Trace) betaalt u circa € 10,00. 

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan Mondovino kenbaar te worden gemaakt. Stuur ons een e-mail. Vermeld u hierbij a.u.b. in ieder geval uw volledige naam en bestelnummer en de artikelen die u wenst te annuleren, ruilen of retourneren. Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij  het op prijs stellen wanneer u ons de reden hiervan laat weten. U bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht.

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.

Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Mondovino heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.

Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen na retourmelding aan u terugbetaald.

Retouradres:

Wijnkoperij Mondovino
Assendorperstraat 107
8012 DH Zwolle

Met onderstaand modelformulier kunt u de overeenkomst herroepen:
Download het modelformulier voor herroeping

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.

Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien Mondovino reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over mijn bestelling?

Heeft u een vraag of een klacht over één van onze producten dan kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

Vermeld u daarin uw persoonsgegevens, datum bestelling en uw bestelnummer en de aard van uw klacht. U kunt binnen 2 werkdagen een reactie van ons verwachten. Uiteraard zullen wij ons best doen om uw klacht naar tevredenheid op te lossen.

Bezorgen


Wie bezorgt mijn bestelling?

De bezorging wordt geregeld via PostNL. 

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in één keer bezorgd?

Wanneer u iets bestelt, wordt de bestelling standaard in één keer verzonden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer de bestelling bezorgd wordt. 

Indien een bepaald product een langere levertijd heeft dan verwacht, dan is het mogelijk om het in gedeeltes te laten bezorgen. Neem in dit geval contact met ons op.

Kan ik een bestelling buiten Nederland laten bezorgen?

Het is wel mogelijk om een bestelling buiten Nederland te laten bezorgen. In de onderstaande landen is het mogelijk een bestelling te laten bezorgen:

  • België
  • Duitsland
  • Frankrijk

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?

Bij het afrekenen kunt u bezorginstructies doorgeven door uw voorkeur te noteren in het opmerkingen veld.

Levertijden


Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij proberen uw bestelling binnen 3 werkdagen bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 3-10 werkdagen geleverd.

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb die nog niet ontvangen.

Wij streven ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Is uw bestelling na drie werkdagen nog niet aangekomen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.

Indien u niet alle producten hebt ontvangen, zonder dat wij hier van te voren over hebben geïnformeerd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Hoe snel ontvang ik een bestelling?

Wij proberen uw bestelling binnen drie werkdagen bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van welke betaalmethode u kiest. Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 3-10 werkdagen geleverd.

Betalen


Met welke methoden kan ik betalen?

U kunt betalen met iDEAL, VISA, MASTERCARD, MAESTRO, VPAY, vooraf overmaken of, indien aangeboden, achteraf.

Om u goed van dienst te zijn bieden we u meerdere mogelijkheden aan voor het afrekenen van uw bestelling. Hieronder een overzicht en beschrijving van de betaalmethode die Mondovino hanteert. Kiest u een methode die u prettig vindt en bij u past. U kunt kiezen uit:

Vooruit betalen 

We verzoeken u dan om het totaalbedrag over te maken naar IBAN nr. NL16ABNA0617853606 / BIC/SWIFT: ABNANL2A, t.n.v.: Mondovino.

Let op: vergeet u svp niet om u ordernummer te vermelden bij de betaling. Op deze manier kunnen we uw order eenvoudig koppelen aan de ontvangst van uw betaling. 

Betalen met IDEAL

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL: www.ideal.nl.

Andere betaalmethoden

Omdat wij als Mondovino ook zakelijk bankieren bij de Rabobank hebben we gekozen voor de Rabo Omnikassa. Dit is dé internetkassa van de Rabobank. Hiermee is het nu ook mogelijk om veilig bij ons af te rekenen met VISA, MASTERCARD, MAESTRO en VPAY.

Vanaf welk bedrag worden er geen verzendkosten berekend?

Voor alle bestellingen tot € 50,00 betaalt u € 10,00 verzendkosten. Vanaf € 50,00 zijn de bezorgkosten gratis.

Hoe snel word ik terugbetaald bij annuleren of retourneren?

Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen na retourmelding aan u terugbetaald.

Ik heb per ongeluk dubbel betaald of teveel betaald, krijg ik dit geld terug?

Mondovino stort teveel betaalde bedragen binnen twee weken aan u terug. Heeft u na twee weken uw geld nog niet terug, neem dan contact op met onze klantenservice.

Privacy


Hoe wordt er omgegaan met mijn gegevens?

Mondovino respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Voor een uitgebreide toelichting bekijk ons Privacybeleid.

Even geduld a.u.b.